Fortrolighedspolitik

Revisionsdato: 06-07-2018

 

FONDEN KULISSELAGERET

 

Generelle principper for behandling af personoplysninger for KulisseLageret.

  • Vi indsamler kun personoplysninger til specificerede formål, og benytter dem kun i forbindelse med arbejdet dette specifikke formål.
  • Vi indsamler ikke flere informationer end dem der er nødvendige for arbejdet med specificerede formål.
  • Vi anvender og gemmer, medmindre der er givet samtykke til andet, kun personoplysninger i den periode der er nødvendig for arbejdet med det specificerede formål, eller som påkrævet ved lov.
  • Vi anvender kun personoplysninger til andet end det specificerede formål, hvis der forudgående er indhentet samtykke.
  • Vi overfører ikke oplysninger til tredjepart uden der forudgående er indhentet samtykke.
  • Vi forsøger at sikrer os at personoplysninger vi opbevarer er opdaterede.
  • Vi foretager tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikrer at de personoplysninger vi opbevarer, beskyttes mod hændelig eller ulovlig ødelæggelse eller hændeligt tab, ændring, uautoriseret videregivelse eller adgang samt mod alle former for ulovlig behandling.
  • Vi forpligter os til at give dig besked hvis dine oplysninger er blevet udsat for hændelig eller ulovlig ødelæggelse eller hændeligt tab, ændring, uautoriseret videregivelse eller adgang samt mod alle former for ulovlig behandling.

 

Ansvarlige for behandlingen

Fonden KulisseLageret, Søndergade 18H, 8700 Horsens, CVR: 24246027, Tlf.:75 62 46 22, e-mail: er dataansvarlig og har ansvaret for behandlingen af dine personoplysninger.

 

Personoplysninger vi indsamler og behandler på KulisseLageret.

  • Kunde (Billet køber)
    • Dine personoplysninger såsom navn, e-mailadresse, fysisk adresse (hvis relevant), telefonnummer (hvis relevant), IP-adresse og i visse tilfælde geolokation og sprog.
    • Dine købsoplysninger såsom produktnavn, antal, købsdato og tid.
    • Vi har ikke adgang til oplysninger der bruges i forbindelse med betaling, disse administreres af vores billetudbyder.
    • Oplysninger udleveret i forbindelse med undersøgelser, spørgeskemaer og evalueringsskemaer.
    • Dine adfærdsoplysninger indsamlet ved brug af cookies og lignende teknologier f.eks. pixels for at huske dine præferencer med henblik på at tilpasse vores markedsføring og give dig mere information om produkter du har udvist interesse for. Her indsamler vi typisk IP-adresse, geografisk placering, hvilket teknologi du benytter til søgning, søgehistorik og aktivitetsniveau.
  • Bruger af vores hjemmeside, nyhedsbrev og sociale medier
    • Oplysninger udleveret i forbindelse med konkurrencer, undersøgelser, spørgeskemaer og evalueringsskemaer.
    • Dine adfærdsoplysninger indsamlet ved brug af cookies og lignende teknologier f.eks. pixels for at huske dine præferencer med henblik på at tilpasse vores markedsføring og give dig mere information om produkter du har udvist interesse for. Her indsamler vi typisk IP-adresse, geografisk placering, hvilket teknologi du benytter til søgning, søgehistorik og aktivitetsniveau.
  • Leverandør og samarbejdspartner
    • Dine personoplysninger såsom navn, e-mailadresse, fysisk adresse, telefonnummer, bankoplysninger, CVR nummer og evt. CPR nummer.
  • Frivillig
    • Dine personoplysninger såsom navn, fødselsdato, fødselsår, e-mailadresse, telefonnummer, fysisk adresse, billede, navn og telefonnummer på et familiemedlem der kontaktes i tilfælde af en nødsituation.
  • Ansat
    • Dine personoplysninger såsom navn, fødselsdato, fødselsår, CPR-nummer, bankoplysninger, e-mailadresse, telefonnummer, fysisk adresse, billede, navn og telefonnummer på et familiemedlem der kontaktes i tilfælde af en nødsituation.
  • Bestyrelse
    • Dine personoplysninger såsom navn, privatadresse, e-mailadresse og telefonnummer.
  • Foreninger
    • Bestyrelsesmedlemmernes personoplysninger såsom navn, e-mailadresse og telefonnummer.

 

Sådan bruger vi dine personoplysninger.

  • Kunde (Billet køber)
    • Med dit samtykke bruger vi og vores billetudbyder dine personoplysninger i forbindelse med køb af billetter. Oplysningerne opbevares i tilfælde af at vi skal kontakte dig ved aflysning, væsentlige ændringer i arrangementet du har købt billet til.
    • Med dit samtykke bruger vi dine personoplysninger for at give dig brugertilpassede oplysninger om nyheder, arrangementer, konkurrencer eller lignende markedsføringsindhold fra KulisseLageret, vores tilknyttede arrangørforeninger og andre arrangementsspecifikke samarbejder KulisseLageret er involveret i.
    • Med dit samtykke bruger vi dine personoplysninger i forbindelse med behandling af klager.
  • Bruger af vores hjemmeside, nyhedsbrev og sociale medier
    • Vi bruger dine adfærdsoplysninger indsamlet ved brug af cookies og lignende teknologier f.eks. pixels for at huske dine præferencer med henblik på at tilpasse vores markedsføring og give dig mere information om produkter du har udvist interesse for.
  • Leverandør og samarbejdspartner
    • Vi bruger dine oplysninger i forbindelse med betaling og indberetning til Skat eller andre relevante myndigheder.
  • Frivillig
    • Vi bruger dine oplysninger for at give dig information om dit frivillige arbejde, sociale arrangementer for frivillige, uddannelses-, og kursus tilbud.
  • Ansat
    • Vi bruger dine oplysninger i forbindelse med betaling og indberetning til Skat eller andre relevante myndigheder.
    • Vi bruger dine oplysninger for at give dig information om dit arbejde, sociale arrangementer, uddannelses-, og kursus tilbud.
  • Bestyrelse
    • Vi bruger dine oplysninger til at give dig information der er relevant i forbindelse med dit arbejde for KulisseLagerets bestyrelse.
  • Foreninger
    • Vi bruger dine oplysninger for at kunne kontakte dig i forbindelse med vores samarbejde om at arrangerer og afvikle specificerede arrangementer.

 

Lagring og behandling af dine personoplysninger.

  • Kunde
    • Med dit samtykke opbevarer vi og vores billetsalgsudbyder dine oplysninger i 5 år, hvor de herefter slettes. Oplysningerne opbevares digitalt af vores billetsalgsudbyder.
  • Bruger af vores hjemmeside, nyhedsbrev og sociale medier.
    • Oplysninger udleveret i forbindelse med konkurrencer slettes så snart en vinder er fundet og gevinsten er overrakt. Oplysningerne opbevares digitalt.
    • Oplysninger udleveret i forbindelse med undersøgelser, spørgeskemaer og evalueringsskemaer anonymiseres så snart de er sammenfattet til en rapport eller lignende. Adfærdsoplysninger givet i forbindelse med undersøgelser, spørgeskemaer og evalueringsskemaer opbevares i 5 år. Oplysningerne opbevares digitalt.
    • Vi bruger dine adfærdsoplysninger indsamlet ved brug af cookies og lignende teknologier f.eks. pixels i op til 14 måneder hvorefter oplysningerne slettes automatisk. Oplysningerne opbevares digitalt.
  • Leverandør og samarbejdspartner
    • Vi opbevarer dine oplysninger indtil 12 måneder efter samarbejdets ophør. CVR og evt. CPR numre indeholdt i bogføringsmateriale opbevares i 5 år fra regnskabsårets udløb. Oplysningerne opbevares digitalt og/eller i mapper i et aflåst rum.
  • Frivillig
    • Vi opbevarer dine oplysninger indtil 12 måneder efter samarbejdets ophør. CVR og evt. CPR numre indeholdt i bogføringsmateriale opbevares i 5 år fra regnskabsårets udløb. Oplysningerne opbevares digitalt og/eller i mapper i et aflåst rum.
  • Ansat
    • Vi opbevarer dine oplysninger indtil 12 måneder efter samarbejdets ophør. CVR og evt. CPR numre indeholdt i bogføringsmateriale opbevares i 5 år fra regnskabsårets udløb. Oplysningerne opbevares digitalt og/eller i mapper i et aflåst rum.
  • Bestyrelse
    • Vi opbevarer dine oplysninger indtil 12 måneder efter samarbejdets ophør. CVR og evt. CPR numre indeholdt i bogføringsmateriale opbevares i 5 år fra regnskabsårets udløb. Oplysningerne opbevares digitalt og/eller i mapper i et aflåst rum.
  • Foreninger
    • Vi opbevarer dine oplysninger indtil 12 måneder efter samarbejdets ophør. CVR og evt. CPR numre indeholdt i bogføringsmateriale opbevares i 5 år fra regnskabsårets udløb. Oplysningerne opbevares digitalt og/eller i mapper i et aflåst rum.

 

Udlevering af personoplysninger til tredjepart.

  • Vi udlevere kun dine personoplysninger til tredjepartsleverandører der udfører ydelser på vores vegne, herunder fakturering, salg, marketing, it-support, reklame, analyse kundeservice, datalagring og forsendelse. Sådanne samarbejdspartnere har kun adgang til de oplysninger der er relevante for dem og den specifikke opgave de udfører for KulisseLageret.
  • Når vi videregiver dine personoplysninger til tredjepart tager vi alle rimelige forholdsregler for at sikre, at sådanne tredjeparter er bundet af fortroligheds- og databeskyttelsesforpligtelser med hensyn til beskyttelse af dine oplysninger.

Tredjeparts virksomheder:

  • Place2book.dk (Billetudbyder)
  • Ticketmaster.dk (Billetudbyder)
  • Thrane.nu (Hjemmeside leverandør)
  • Google (Google Analytics, Google Tagmanager, Google AdWords)
  • Facebook (Business manager)
  • E-conomic (Regnskabsprogram)

 

Dine rettigheder

  • Adgang til dine personoplysninger
    • Du har ret til at få adgang til og få tilsendt de personoplysninger vi har om dig, og du har ret til at få flyttet sådanne data til enhver tredjepart som du synes. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.
  • Afstamning og brug:
    • Du har ret til at vide hvorfra de data vi behandler om dig stammer fra og hvad vi bruger dem til.
  • Opdatering og/eller sletning af dine personoplysninger
    • Du er meget velkommen til at bede os om at opdatere, rette eller slette dine oplysninger.
    • Du kan altid tilbagetrække hele eller dele af dit samtykke, uden konsekvenser for din øvrige relation til Fonden KulisseLageret.
  • Misbrug / Klageret
    • Hvis du mener at vi har misbrugt din oplysninger, behandlet dem i strid med lovgivningen eller andre forpligtelser er du meget velkommen til at kontakte os.
    • Du har også mulighed for at indgive en klage til Datatilsynet (https://www.datatilsynet.dk/)

Ved forespørgsler om ændring eller sletning af data forbeholder os retten til at undersøge hvorvidt du er den retmæssige ejer af de data du ønsker ændret eller slettet.

 

Rekruttering

I forbindelse med rekruttering forbeholder vi os retten til at opbevarer din ansøgning (opfordret og uopfordret) og eventuelle bilag indtil den rette kandidat er fundet eller op til 6 måneder fra ansøgning blev modtaget. Hvis du ønsker at din ansøgning gemmes længere (1 år) skal du give samtykke til dette i din ansøgning. Din ansøgning gennemlæses af den relevante leder med henblik på at vurdere din egnethed til jobbet. I nogle tilfælde vil din ansøgning blive delt og gennemlæst af flere blandt det fastansatte personale, men vil ikke blive videregivet til personer uden for Fonden KulisseLageret.

 

Billede og video

  • Kunde (Billet køber)
    • Vi tager situations/stemnings billeder/videoer i forbindelse med de arrangementer der afholdes på KulisseLageret eller hvor KulisseLageret er arrangør.
    • Billeder/videoer uploades til KulisseLagerets Facebook side og KulisseLagerets hjemmeside.
    • Skulle du mod forventning finde dig selv på et billede/video som du ønsker slettet, skal du rette henvendelse til Fonden KulisseLageret der herefter er forpligtiget til hurtigst muligt at fjerne billedet/videoen.
    • Fonden KulisseLageret kan ikke stilles til ansvar delinger af billede/video materialet der sker efter det er fjernet fra de medier hvor KulisseLageret delt det.
  • Leverandør og samarbejdspartner
    • Som optrædende i forbindelse med de arrangementer der afholdes på KulisseLageret eller hvor KulisseLageret er arrangør må du forvente at der bliver taget billeder (portrætbilleder) af dig.
    • Billeder/videoer uploades til KulisseLagerets Facebook side og KulisseLagerets hjemmeside.
    • Skulle du mod forventning finde dig selv på et billede/video som du ønsker slettet, skal du rette henvendelse til Fonden KulisseLageret der herefter er forpligtiget til hurtigst muligt at fjerne billedet/videoen.
    • Fonden KulisseLageret kan ikke stilles til ansvar delinger af billede/video materialet der sker efter det er fjernet fra de medier hvor KulisseLageret delt det.
    • Stemningsbilleder/videoer til markedsføring
      • I nogle tilfælde benytter vi stemningsbilleder (billeder hvor det ikke er tydeligt for lægmand at se hvem der optræder) i forbindelse med vores markedsføring af produkter eller andre arrangementer.
      • Skulle du være uenig i vores vurdering og ønske billedet/videoen trukket tilbage er du velkommen til at rette henvendelse til os.
    •  
  • Frivillig
    • Som frivillig har du (såfremt du har) givet samtykke til at vi må benytte dine billeder til markedsføring af arrangementer, samt generelt markedsførings og kommunikationsarbejde (herunder Fondens hjemmeside, SoMe profiler, tryksager, PowerPoint præsentationer og andre fremlæggelser).
    • Du har ret til til enhver tid og uden konsekvens for dit øvrige arbejde for Fonden KulisseLageret kan tilbagetrække dit samtykke, dog ikke for allerede færdigproduceret materiale.
  • Ansat
    • Som ansat har du (såfremt du har) givet samtykke til at vi må benytte dine billeder til markedsføring af arrangementer, samt generelt markedsførings og kommunikationsarbejde (herunder Fondens hjemmeside, SoMe profiler, tryksager, PowerPoint præsentationer og andre fremlæggelser).
    • Du har ret til, til enhver tid og uden konsekvens for dit øvrige arbejde for Fonden KulisseLageret kan tilbagetrække dit samtykke, dog ikke for allerede færdigproduceret materiale.

 

Cookies

En cookie er en lille tekstfil, som vi gemmer på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie indeholder kun tekst, er ikke et program og indeholder ikke virus.
Du kan læse mere om cookies og cookiespolitik på vores hjemmeside her.

 

www.kulisselageret.dk ejes og drives af Fonden KulisseLageret, Søndergade 18H, 8700 Horsens, CVR: 24246027

Slider
Top
Thrane.nu